;

سونوگرافی بیمارستان کودکان تهران

توضیحات

در مرکز سونوگرافی بیمارستان کودکان تهران ، سونوگرافی در طالقانی پزشکان متخصص و فوق تخصص سونوگرافی و تصویربرداری جنین، طبق آخرین متد روز جهان در خدمت شما هستند.

 

• سونوگرافی آمینو سنتز

• سونوگرافی داپلر عروق

• سونوگرافی سه بعدی و چهار بعدی

• سونوگرافی واژینال

• سونوهیستوگرام

• اکوکاردیوگرافی جنین

 

سونوگرافی بیمارستان کودکان تهران – سونوگرافی در طالقانی

 

خانم های در سن باروری بدانند!

سونوگرافی NT چیست؟

 یکی از تست های غربالگری که برای مادران باردار در هفته یازدهم تا چهاردهم بارداری توصیه می شود، سونوگرافی NT می باشد. NT  مخفف و به معنای فضای شفاف پشت گردن است.

این سونوگرافی در سونوگرافی بیمارستان کودکان تهران انجام می شود. در طی این نوع سونوگرافی، متخصص مربوطه با بررسی ابعاد و اندازه های جنین، ابتلای او به بیماری سندروم داون و برخی از ناهنجاری های کروموزومی و مشکلات قلبی مادرزادی را بررسی می کند.

علاوه بر تشخیص ناهنجاری های ژنتیکی و مادرزادی، با این نوع سونوگرافی، سن دقیق جنین و موقع دقیق زایمان طبیعی قابل تعیین است.

همچنین در طی سونوگرافیNT ، وجود و یا عدم وجود استخوان بینی هم قابل ثبت و بررسی می باشد، زیرا در ناهنجاری های مادرزادی مثل سندروم داون، تیغه استخوان بینی تشکیل نمی شود.

لازم به ذکر است که استخوان بینی در هر سنی از حاملگی قابل اندازه گیری می باشد و ارزش تشخیصی دارد، ولی به علت همراهی با NT بیشتر در ماه های سه ماهه دوم استفاده می شود.

سونو گرافی غربالگری سه ماهه اول در سن ۱۱ تا ۱۴ هفته بارداری جهت بررسی NT و نیز بررسی ساختار اولیه جنین (تشخیص برخی سندرم ها مانند انتسفالی و عدم وجود اندام ها و حتی برخی ناهنجاری های قلبی)

سونوگرافی فوق تخصصی بررسی ناهنجاری جنینی سه ماهه دوم آنومالی اسکن پیشرفته در هفته ۱۷ تا ۲۸ که به صورت ۲ و۴ بعدی انجام می شود و اکثر اختلالات ساختاری و ژنتیکی جنینی قابل تشخیص است.

اکو پیشرفته قلب جنین از سن ۱۷ هفتگی تا آخر بارداری جهت تشخیص آنومالی های قلبی.

سونوگرافی کالر داپلر (سونوگرافی رنگی عروق جنین) به منظور پایش رشد جنین و نحوه خونرسانی آن که در دو زمان و طبق استاندار ها انجام می شود. یکی هفته ۱۸ تا ۲۸ و دیگری از هفته ۲۸ تا انتهای بارداری. 

سونوگرافی بیوفیزیکال و بررسی حرکات و تنفس جنین از هفته ۲۸ تا آخر بارداری همراه با دستگاه ثبت تغییرات ضربان قلب جنین (NST)

لازم ذکر است که برخی اختلالات جنین مانند بیماری های پوستی؛ تعدادی از بیماری های عصبی عضلانی با شروع دیررس، کوری و کری ناشی از اختلالات عصبی و… قابل تشخیص با سونو نمی باشند.

 

سونوگرافی در آرژانتین – این مرکز به صورت شبانه روزی در خدمت شما عزیزان می باشد.

 

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط



karajclinic.com تنها به منظور اطلاع رسانی در نظر گرفته شده است؛ لذا مسئولیت صحت و سقم اطلاعات به عهده آگهی دهنده می‌باشد.

۰۲۶۳۴۲۸۹۰۰۲ _   ۰۲۶۳۴۲۸۹۰۰۱ ،۰۹۱۰۹۴۳۷۰۳۰ ، ۰۹۱۲۳۶۸۰۹۲۳

ایمیل: farhikhteweb@gmail.com

 کرج – بالاتر از پاساژ مهستان-کوچه بوعلی شرقی (جنب پاساژ نیستان) مجتمع همگامان –طبقه 4 واحد70